Jak przygotować mieszkanie do sprzedaży bez niepotrzebnych wydatków?

utworzone przez | maj 21, 2020 | Domowe inspiracje, Własne mieszkanie Q&A | 0 komentarzy

W dzisiejszym wpisie chciałabym Wam przybliżyć temat przygotowania mieszkania inwestycyjnego do sprzedaży. Jakich błędów nie popełnić, jak maksymalnie wykorzystać przestrzeń w mieszkaniu, jak sprawić żeby mieszkanie było funkcjonalne – KlaudiaLeszczynska.pl inwestorka w nieruchomości i home stagerka.

Wszystkie wymienione zagadnienia mają wpływ po pierwsze na zysk, który osiągnięcie z inwestycji, po drugie na szybkość sprzedaży. Dlaczego? Błędy aranżacyjne mogą sprawić, że mimo dużych nakładów na wykończenie mieszkania nie będzie ono spełniało oczekiwań docelowej grupy klientów. Po drugie założony zysk będzie mniejszy, gdy klienci sami zwrócą uwagę na popełnione błędy i użyją ich jako argumentu negocjacyjnego. Po trzecie, podczas remontu generalnego tak dużo inwestuje się w mieszkanie, że szkoda potem stracić ten efekt podczas wykańczania go. I tu przechodzimy do wskazówek odnośnie przygotowania mieszkania na sprzedaż.

Właściwe przygotowanie mieszkania na sprzedaż – WSKAZÓWKI

1.Planując budżet na remont dokładnie przeanalizujcie koszty wykończenia mieszkania, stylizacji, home stagingu, fotografa, a także (o czym praktycznie się nie mówi!) marketingu, dzięki któremu szybciej dotrzecie do swoich klientów. Niestety często zdarza się, że pierwsze etapy przygotowania mieszkania są droższe niż zakładane, przez co potem brakuje funduszy na takie wykończenie mieszkania, by docelowi klienci byli naprawdę pod wrażeniem. Pod tak dużym, że będą od razu zakochani w Waszym mieszkaniu. Dlatego nawet jeśli Wasz budżet jest dokładny to dołóżcie sobie 10-15% na nieprzewidziane sytuacje, bo takie, prawie zawsze się zdarzają. Lepiej się miło zaskoczyć niż zastanawiać się później skąd wyczarować dodatkowe środki finansowe.

2.Zanim zaczniecie remont, a najlepiej jeszcze przed zakupem nieruchomości (jeśli to możliwe) określcie grupę docelową, do której kierowana będzie Wasza oferta sprzedaży mieszkania. Inaczej wyposaża się mieszkanie dla rodziny, inaczej dla singla. Inaczej w środku miasta, gdzie ceny sięgają zenitu, a inaczej na obrzeżach, gdzie np. głównym czynnikiem wyboru jest cena. Dzięki określeniu grupy docelowej łatwiej będzie o dobre zaplanowanie budżetu oraz trafny dobór materiałów już od początku. Dzięki temu nie polegniecie np. na funkcjonalności, bezpieczeństwie i praktyczności, której oczekują rodziny z małymi dziećmi.

3.Opakowanie Waszego produktu, czyli mieszkania, ma być piękne (dekoracje i klimat, wiadomo!), ale zanim do tego dojdziemy, to trzeba zadbać o sam produkt. Nic nie zastąpi dobrej bazy. Dlatego mieszkanie powinno być funkcjonalne! Bo choćbyście cały sklep z dekoracjami wnieśli do mieszkania, to wysiłki pójdą na marne, jeśli okaże się, że np. w mieszkaniu dla rodziny nie przewidziano miejsca na piekarnik lub jakiegoś minimum na przechowywanie wszystkich (nie)potrzebnych rzeczy. Za duże lub za małe meble mogą sprawić, że mieszkanie będzie wydawało się nieproporcjonalne, przez co nie będzie dobrze odbierane (nawet zupełnie nieświadomie). Zanim zaczniecie zamawiać meble, rozrysujcie sobie wszystko w planerze online lub skorzystajcie po prostu z usługi projektowania, żeby zobaczyć w wymiarze 3D jak wyglądają odległości między meblami. Nie chodzi tu w tym momencie o super szczegółowe wizualizacje (to akurat polecam odpuścić, lepiej zainwestować w inne rzeczy), ale wyobrażenie przestrzenne, żeby sprawdzić czy choćby wspomniane proporcje są zachowane, czy jest wystarczająco dużo miejsca na przechowywanie, czy kuchnia jest ergonomiczna i pomieści wszystko, co niezbędne.

4.Home Staging. Piękne mieszkanie potrzebuje pięknej oprawy, jak kobieta perfum i szminki dobranej do jej charakteru. Zapomnijcie o mdłym, neutralnym wnętrzu. Wiem, narażam się trochę, ale to stereotyp, który bardzo mocno wszedł w inwestorski sposób myślenia. W dzisiejszym świecie wygląd jest bardzo ważny w sprzedaży, kupujemy oczami, zachwycamy się opisami i opakowaniami. Oglądamy krótkie wzruszające filmy storytellingowe zamiast klasycznych reklam i kochamy instagramowe wnętrza. A potem oglądamy białe ściany i misia na gołej podłodze, który ma symbolizować pokój dziecięcy… Silne osobowości potrzebują charakternych, dostosowanych do nich wnętrz. W jaki sposób żyje Wasza grupa docelowa? Co ogląda, czego słucha, jak się ubiera? Mieszkanie ma odzwierciedlać konkretny lifestyle Waszej grupy docelowej. Dzięki temu jesteście w stanie się wyróżnić i sprzedać mieszkanie za cenę z górnego, możliwego przedziału (albo powyżej, co nie raz już mi się zdarzało). Statystyki pokazują, że 88% mieszkań sprzedaje się za cenę ofertową lub wyższą, jeśli są one po Home Stagingu. Także opłaca się pochylić się nad tym zagadnieniem.

5.A kiedy wszystko już jest gotowe… Wejdźcie na poziom wyżej. Insta Staging. O co chodzi? Stwórzcie motyw przewodni w mieszkaniu, unikalną atmosferę. Wnętrze jak z kadrów Instagrama. Sesję zdjęciową, która każdym kadrem będzie oczarowywać klientów. Stroytellingowy opis, który będzie zawierał wszystkie niezbędne informacje, ale podane w ciekawej formie, który również nawiąże do stylu mieszkania i stylu życia preferowanego przez Waszą grupę docelową. Zwiastun filmowy, który będzie zapowiedzią tego, że na żywo podczas prezentacji będzie jeszcze lepiej. To wszystko sprawi, że Wasze mieszkanie będzie unikatowe, Wy będziecie cieszyć się skuteczną sprzedażą, a klienci będą Was polecać dalej, bo dzięki Wam zamieszkają w mieszkaniu, które przewyższyło ich oczekiwania.

Przykładowe home stagingowe aranżacje

Dajcie znać jakie Wy macie sprawdzone sposoby na to jak przygotować mieszkanie do sprzedaży? 🙂

Podobne wpisy

Podobne